Važiuoju vandeniliu


Vandenilis

Vandenilis (H2) – bespalvės, bekvapės, degios dujos. Vandenilio dujos laikomos svarbiu ateities energetikos šaltiniu. Vandenilis yra viena švariausių alternatyvių degalų rūšių. Šio kuro CO2 išskyrimas yra minimalus. Vandenilinius automobilius kuria įvairūs gamintojai, o Vokietijoje, Italijoje ir Danijoje jau veikia nemažai vandenilio degalinių.

2018 m. paskelbto autoritetingo kasmetinio KPMG automobilių rinkos tyrimo, jungiančio daugiau nei vieno tūkstančio rinkos profesionalų nuomonę, duomenimis, iki 2025 metų vandeniliu varomų automobilių įsigalėjimas bus ryškiausia visos automobilių industrijos tendencija.

Ateities perspektyvos

Tai, kad vandeniliniai varikliai yra svarbiausia automobilių industrijos tendencija, įvardijo kas antras (52 proc.) apklaustas profesionalas. Šių variklių perspektyvos kiekvienais metais vertinamos vis palankiau. Palyginimui, analogiškame tyrime 2017 m. ši technologija įvardyta kaip trečia, o 2016 m. kaip penkta svarbiausia tendencija. 

Vandeniliu varomi automobiliai turi vieną esminį pranašumą prieš elektromobilius – tai galimybė jiems pritaikyti jau esamas degalines. Tuo metu elektromobilių krovimo infrastruktūra, tyrimo duomenimis, išlieka menkai išvystyta. Kaip pereinamoji technologija perspektyviai vertinami ir hibridiniai automobiliai.


Vandenilio technogijos transportui jau naudojamos ir Lietuvoje!

Marijampolėje, Telšiuose ir Ukmergėje miestų autobusų parkų autobusai naudoja iki 10 proc. vandenilio prisodrintas gamtines dujas (H2NG).

„SG dujos“ grupės įmonė „SG dujos Auto“ alternatyvaus kuro tyrimus plėtoja nuo 2012 m., kuomet buvo įkurta Vandenilio kaip kuro ar kuro priedo, ekologiškų kuro priedų ir kuro sistemų eksperimentinių tyrimų laboratorija Pabradėje. Tai pirmoji tokio pobūdžio laboratorija Lietuvoje, unikali Rytų ir Šiaurės Europoje. Laboratorijoje dirbančių Vilniaus Gedimino Technikos universiteto mokslininkų komanda sėkmingai tiria vandenilio įterpimą į gamtines dujas, mokslinių tyrimų srityje bendradarbiauja ir kuria technologijas pasaulio automobilių pramonės koncernui „Scania“.

Laboratorijoje tiriami įvairūs vandenilio pritaikymo kasdieninėms transporto reikmėms modeliai, iki 20 proc. gamtinių dujų pakeičiant vandeniliu.