Iki šiol su suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomu vilkiku eksperimentavusi Klaipėdos logistikos bendrovė Vlantana pradeda bandymus su suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomu vilkiku.   

Per 1.500 vilkikų parką valdantis Lietuvos vežėjas pradeda bandymus su suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomu vilkiku „Iveco Stralis 460NP“. Šis sunkvežimis jau važinėja maršrute tarp Vokietijos ir Nyderlandų.

Pasak Algimantas Šniepio, vykdančiojo „Vlantanos“ operacijų direktoriaus, vairuotojams, išbandantiems ekologiškus vilkikus, keliamas ne tik vilkikų testavimo realiomis darbo sąlygomis Europoje, tačiau ir ekonominio vairavimo uždavinys: logistikos įmonė nori įsitikinti, ar dujų degalinių infrastruktūra tenkina krovinių vežimo maršrutus, ar dujomis varomas „Iveco“ vilkikas padėtų sumažinti CO2 taršą aplinkai ir palyginti dujinio vilkiko eksploatacinius rodiklius su dyzeliniu kuru varomų vilkikų rodikliais.

Dar vienas svarbus motyvas, paskatinęs „Vlantaną“ testuoti dujinius vilkikus, yra ekologija.

„Mes siunčiame svarbią žinią savo klientams – jų prekės gabenamos ekologišku būdu, mažiau teršiant aplinką. Europos Sąjungoje įsigalint žaliosios energetikos reikalavimams, nuo 2030 metų automobilių CO2 tarša  turės mažėti 40%. Šiuo metu, naudodami gamtines suskystintas dujas, mažiname CO2 taršą iki 25%“, – sako A. Šniepis.

Iki šiol tokius vilkikus Lietuvoje yra įsigijusios dvi bendrovės: vienas didžiausių Europoje vežėjų „Girteka“ Logistics“ ir Italijos kapitalo „Gruber Logistics“. Abu šie vežėjai taip pat pasirinko SkGD varomus „Iveco Stralis 460NP“ vilkikus, kurie, prisiderindami prie SkGD degalinių infrastruktūros, važinėja Vakarų Europoje.

 „Vlantana“ iki šiol eksperimentavo su SGD varomu „Scania“ vilkiku, tačiau tokia degalų rūšis leidžia be sustojimo įveikti palyginti nedidelį – iki 500 km nuotolį. SkGD leidžia šį nuotolį padidinti iki 1.600 km, tačiau, nepaisant to, kad Lietuva disponuoja milžiniška šių degalų saugykla, šalyje nėra nei vienos transportui atviros SkGD degalinės.

Dabar ES įgyvendina vadinamųjų mėlynųjų koridorių projektą, kuris numato ne rečiau kaip kas 400 km vilkikams įrengiamas SkGD degalines.

Rugpjūčio mėnesį pirmoji SkGD dujų užpylimo kolonėlė Baltijos šalyse buvo atidaryta Estijos sostinės Talino pakraštyje.

Pirmąją suskystintų gamtinių dujų kolonėlę kelyje „Via Baltica“ planuoja pastatyti įmonė „SG dujos“.