Į Lietuvą atvyko pirmieji trys suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG) varomi „Scania R 410“ sunkvežimiai. „Scania Lietuva“ juos pristatė vienai didžiausių Europoje transporto bendrovių „Girteka Logistics“. Europos keliuose rieda jau daugiau nei 2500 „Scania“ LNG vilkikų, o Lietuvos transporto įmonė juos įsigyja pirmą kartą. 

„Šių sunkvežimių sėkmę rinkoje užtikrina technologijos ekologiškumas, ekonomiškumas bei saugumas. Dėl šių savybių ir gebėjimo pilnais bakais įveikti iki 1200 km atstumą, LNG varomi vilkikai yra patraukliausias tvarus sprendimas krovinių gabenimui šiandien ir tikėtina, jog tokiu išliks dar ilgai. Rinkoje nėra kitos patrauklios eksploatuojamos alternatyvos dyzelinui, kuri galėtų patenkinti vežėjų poreikius“ – sako Darius Snieška, „Scania Lietuva“ regiono vadovas.

Dujiniai varikliai pasižymi mažiausiu poveikiu aplinkai iš visų vidaus degimo variklių. Jie palyginus su dyzelinu varomais varikliais CO2 emisiją sumažina 15 proc. naudojant gamtines dujas ir net 90 proc., kuomet pasirenkamos biodujos.

Jie veikia tyliai, todėl puikiai tinka krovinių pristatymui mieste, ypač naktį, kur yra taikomi skleidžiamo triukšmo apribojimai.

LNG degalai yra pigesni nei dyzelinas, o vidutinės sąnaudos mažesnės. Estijoje taipogi pirmuosius „Scania“ LNG sunkvežimius šiemet įsigijusi „Alexela“ bendrovė skaičiuoja, jog per metus vien degalams sutaupys 20 000 eurų. Įmonės vertinimu LNG sunkvežimių degalų sąnaudos palyginti su dyzelinu yra 34-38 proc. mažesnės. 

LNG taip pat yra mažiau pavojingos. Jos užsiliepsnoja tik esant dvigubai aukštesnei temperatūrai nei užsidega dyzelinas. Be to, LNG didžiąją dalį sudaro metanas, tad dujos būdamos lengvesnės už orą greitai pakyla bei išsisklaido atviroje erdvėje, kurioje yra nesprogios ir netoksiškos. Net incidento atveju mažai tikėtina, jog LNG užsiliepsnos, nes nuo kuro išsiliejimo saugo ir smūgiams atsparūs stori dvigubo nerūdijančio plieno bakai.

Dėl technologinių privalumų LNG sprendimai sulaukia vis daugiau susidomėjimo ne tik iš vežėjų, bet ir infrastruktūros plėtotojų. Europoje skaičiuojama jau 230 LNG degalinių. Daugiausia jų Italijoje, Ispanijoje bei Prancūzijoje, kur jų yra nuo kelių dešimčių iki pusšimčio. Baltijos šalyse pirmąją LNG stotelę skirtą viešam naudojimui šiemet atidarė Estija.

Į Lietuvą pristatomi „Scania R 410“ yra pirmieji naudojantys LNG degalus, tačiau dujinės transporto priemonės šalies bendrovėms jau yra pažįstamos. Nuo praėjusių metų testuojamas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG) varomas  „Scania“  vilkikas, o nuo šiemet šią technologiją savo veikloje naudoja viena didžiausių atliekų tvarkymo įmonių, kuri gyventojus aptarnauja aplinką tausojančia dujine šiukšliaveže.

(Parengta pagal „Scania Lietuva“ informaciją)