"Klaipėdos autobusų parkas" įsigijo 18 modernių suslėgtomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomų MAN autobusų. Keleivius nuo rugsėjo 2 d. veš aštuoni standartiniai ir dešimt prailgintų žemagrindžių autobusų, atitinkančių aukščiausią "Euro 6" ekologinį standartą. Projekto ekologinė nauda – daugiau nei 98 tonomis mažiau teršalų. Tiek per metus sumažės mūsų bendrovės transporto išmetimai, kai iki šiol naudotus dyzelinu varomus autobusus pakeis nauji dujiniai autobusai.

Griežčiausią "Euro 6" ekologinį standartą atitinkančių autobusų privalumai – ne tik švaresnis miesto oras, bet ir gražesnis vaizdas gatvėse.

Ketvirtadienį pristatydamas naujovę "Klaipėdos autobusų parko" generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas teigė, kad pirmieji naudoti dujiniai autobusai uostamiestyje atsirado 2007 metais, o 2013 metais ES lėšomis įsigyta ir visiškai nauja technika.

"Tai pirmieji autobusai, atitinkantys "Euro 6" standartą Klaipėdoje. Projekto ekologinė nauda – daugiau nei 98 tonomis mažiau teršalų. Tiek per metus sumažės mūsų bendrovės transporto išmetimai, kai iki šiol naudotus dyzelinu varomus autobusus pakeisime naujaisiais dujiniais", – sakė V.Ramanauskas.

Pasak Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, autobusai kursuos pačiais intensyviausiais miesto maršrutais.

"Tai reiškia, kad jų įsiliejimas į ir taip gana aktyvų miesto gyvenimo ritmą nekenks miesto gyvenimo kokybei. Būtent oro kokybei, kuri dabar tampa vienu svarbiausių spręstinų klausimų. Tačiau net ir ilgas nueitas kelias neturėtų reikšti pabaigos. Mūsų laukia dar didesni iššūkiai – miestas kėlė, kelia ir tikrai kels švaros kartelę vis aukštyn. Smagu, kad "Klaipėdos autobusų parkas" šioje simfoninėje griežia pirmuoju smuiku ir duoda puikų pavyzdį kitiems privatiems vežėjams mieste", – kalbėjo V.Grubliauskas.

Jis įteikė padėkas tiems žmonėms, kurie savo laiku ir darbu daugiausia prisidėjo prie projekto įgyvendinimo.

Klaipėdos savivaldybės administracijos vadovas Gintaras Neniškis neabejoja, kad įsigijus naujoviškus autobusus, žmonių, besinaudojančių viešuoju transportu, skaičius mieste išaugs.

Šiuo metu daugiau nei pusė (53 iš 70) uostamiestyje kursuojančių "Klaipėdos autobusų parko" autobusų važiuoja degindami ekologiškas suslėgtas dujas, jie neskleidžia nemalonaus kvapo, rieda "minkščiau" ir tyliau.

Įsigyti autobusai – ne tik išskirtinio dizaino, bet ir aukštesnio komforto už dabartinius: turi keleivių salono kondicionavimo įrangą, USB jungtis mobiliųjų telefonų pakrovimui, neįgaliojo ar vaiko vežimėlio kelionei pritaikytą vietą, specialų žymėjimą turintiems regėjimo negalią, multimedijos ekranus papildomai informacijai (artimiausių stotelių pavadinimams), interneto ryšį.

Autobusų viduje ir išorėje įrengta vaizdo stebėjimo sistema, o ant stogo sumontuotas dujų rezervuaras.

Be to, prieš pajudėdamas autobuso vairuotojas privalės įpūsti į autobuse esantį alkotesterį.

Visgi pagrindinis šių transporto priemonių privalumas – ekologišku kuru varomi varikliai.

Palyginti su senaisiais dyzeliniais autobusais, dujiniai į aplinką išmeta 60 proc. mažesnį teršalų kiekį, o kenksmingų kietųjų dalelių emisija į aplinką bus mažesnė net 94 proc.

Naujieji MAN autobusai įsigyti vykdant projektą "Klaipėdos miesto viešojo transporto atnaujinimas", kuris finansuojamas iš ES struktūrinių fondų bei Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos lėšų (15 proc.)

Bendra autobusų įsigijimo ir jų techninio aptarnavimo paslaugų suma siekia 5,017 mln. eurų.

Kiekvienas ilgasis 49 sėdimų vietų autobusas kainavo 304 987 eurus, o trumpesnis, 37 sėdimų vietų, – 229 313 eurų.

Tuos "Klaipėdos autobusų parko" autobusus, kurie bus pakeisti naujesniais, planuojama parduoti.