Vilniuje – pirmieji nauji dujiniai autobusai

2013 kovo 3


aut-man-vln

Paskutinę žiemos dieną į Vilnių iš Lenkijos miesto Poznanės atvyko pirmieji šeši iš aštuoniolikos naujų suslėgtas gamtines dujas naudojančių MAN „Lion‘s City CNG“. Iki šiol vilniečiai eksploatavo tik pavažinėtus dujinius autobusus. Tai – pirmieji nauji autobusai Vilniuje nuo 2006-iųjų.
Lėšos – iš Europos Sąjungos

Iš viso bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ sulauks aštuoniolikos naujutėlių transporto priemonių. Lėšų aštuoniolikai suslėgtas gamtines dujas naudojančių autobusų pirkti sostinės bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“ skirta iš ES fondų pagal 2007-2013-ųjų patvirtintą Sanglaudos skatinimo veiksmų programą pagal priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“. 15 proc. reikiamų lėšų skyrė Vilniaus miesto savivaldybė.

Tarptautinį viešųjų pirkimų konkursą praėjusių metų pradžioje laimėjo bendrovė UAB „Adampolis“ ir „MAN „Truck & Bus Polska“. Sutartis su gamintojais pasirašyta praėjusių metų kovo mėnesį, avansas, be kurio gamintojai negalėjo pradėti surinkinėti autobusų, pervestas tik rugsėjį.

Gamintojai įsipareigojo pagaminti autobusus per šešis mėnesius nuo avanso pervedimo datos. Visi aštuoniolika MAN „Lion‘s City CNG“ į Lietuvą atvyks kovą.

Techninės savybės

Visi autobusai – žemagrindžiai, standartinio dvylikos metrų ilgio, varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis (SGD). Jų bendras plotis – 2500 mm, aukštis – 3370 mm. Veinu metu jie gali vežti 86 keleivius. Salone – 31 sėdima vieta.

Transporto priemonė – trejų durų, visos jos dvivėrės, atsiveriančios į vidų. Ant kiekvieno MAN „Lion‘s City CNG“ stogo – po šešis iš specialių kompozitinių medžiagų pagamintus balionus, kuriuose iš viso telpa apie 1300 l dujų.

Autobuso variklis – MAN, 6 cilindrų, su turbo pripūtimu. Jo galia – 272 AG (200 kW). Pavarų dėžė – ZF, automatinė, 5 pavarų. Stabdžiai – dviejų kontūrų, diskiniai, su įrengtomis ABS, TCS ir EBS elektroninėmis stabdžių sistemomis.

(parengta pagal ebus.lt informaciją)