Statomoje vandenilio eksperimentinių tyrimų laboratorijoje – baigiamieji darbai

2013 birželio 14


lab-vand

Pabradėje baigiamas statyti „Vandenilio kaip kuro ar kuro priedo, ekologiškų kuro priedų ir kuro sistemų eksperimentinių tyrimų laboratorijos“ pastatas. Tai – unikalus projektas, neturintis analogų pasaulyje.

Unikalus projektas

„Pastatas Pabradėje iškilo per labai trumpą laiką – pamatai laboratorijai pakloti praėjusių metų lapkritį, o birželio mėnesį jau planuojame pradėti mokslinę tiriamąją veiklą“, – sako bendrovės „SG dujos Auto“ direktorius Vidas Korsakas.

Unikalaus projekto tikslas – tirti vandenilio panaudojimo kuro gamybai galimybes Lietuvoje, plėtoti aplinkai draugiško kuro gamybos technologijas bei pažangius naujausius vandenilio kaip kuro ar kuro priedo pritaikymo drauge su gamtinėmis dujomis metodus.

Naujajame pastate įsikurs mokslo tyrimų laboratorija, kur Lietuvos mokslininkai kurs bendrą metodiką, kaip panaudoti naują kuro rūšį – hidrometaną – skirtingose transporto priemonėse.

Laboratorijoje vyks praktiniai tyrimai – specialiuose stenduose bus išbandomi skirtingų tipų automobilių varikliai ir jiems parenkamas tinkamiausias gamtinių dujų ir vandenilio santykis, atsižvelgiant į kiekvieno variklio technines savybes.

Projektą bendrovė „SG dujos Auto“ vykdo drauge su partneriais iš Lietuvos energetikos instituto bei Vilniaus Gedimino technikos universiteto.

Svarbu – ekonomija

„Mums svarbu, kad efektas būtų ne tik ekologinis, bet ir ekonominis. Anksčiau atlikti praktiniai eksperimentai rodo, jog sumaišius vandenilį ir gamtines dujas, galima degalų ekonomija. Be to, į aplinką išmetamo CO2 kiekis gali sumažėti net iki 50 proc.“, – kalba V. Korsakas.

Pasaulyje įprasta, kad gamtinės dujos naudojamos viešajame transporte, taip pat komunalinio ūkio ir specialiosios paskirties įmonių transporto priemonėse, taksi automobiliuose. „Jei būtų sukurtas hidometanas, išplėtotas jo gamybos bei pildymo stočių tinklas, šie degalai galėtų būti naudojami ir kitose transporto rūšyse, pavyzdžiui, tarpmiestinio susisiekimo autobusuose ar lengvuosiuose automobiliuose“, – sako V. Korsakas.

Naudojimo potencialas – didžiulis

Projekto vykdytojai tikisi, kad Lietuvoje sukurtos ir išbandytos technologijos bus paklausios ir užsienio šalyse, plėtojančiose gamtinių dujų automobiliams infrastruktūrą.

Laboratorijoje sukūrus eksperimentinius hidrometano gamybos modulius, ketinama pradėti ir hidrometano įrangos pramoninę gamybą. Be to, projekto vykdytojai viliasi, kad naująja technologija susidomės ir užsienio šalys, besirūpinančios aplinkos švara.

„Esminis mūsų projekto tikslas – prisidėti prie inovatyvių technologijų kūrimo bei jų pritaikymo praktinėje veikloje. Be to, suteiksime galimybę atsirasti naujoms darbo vietoms aukštos kvalifikacijos specialistams. Tokiu būdu paskatinsime ir modernių technologijų paslaugų ir produktų eksportą į užsienį“, – sako V. Korsakas.

Įgyvendinus projektą, bus sukurta vienintelė Lietuvoje ir kaimyninėse valstybėse tokio pobūdžio hidrometano ir kuro sistemų taikomųjų tyrimų laboratorija, kurioje, naudojantis moderniausia įranga, bus atliekami tyrimai siekiant sukurti naujus kuro mišinius, juose panaudojant vandenilį, naujų kuro rūšių gamybos technologijų ir transporto kuro sistemų prototipus.

Bendra projekto vertė – 7,6 mln. litų, iš jų 5,3 mln. litų sudaro iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų gauta parama.