KPMG GAES automobilių industrijos rinkos tyrimas: ateitis priklauso vandeniliniams automobiliams

2018 sausio 24


kpmg_gaes_

Remiantis naujausiais 2018 m. sausio mėnesį paskelbtos autoritetingo automobilių pramonės rinkos žinių bei prognozių platformos KPMG GAES (Global Automotive Executive Survey) duomenimis, vandeniliu varomų automobilių skaičiaus didėjimas bus ryškiausia visos automobilių industrijos tendencija iki 2025 metų.

KPMG automobilių rinkos tyrimas pateikė ir apibendrino 3000 rinkos dalyvių iš viso pasaulio (įskaitant automobilių pramonės įmonių vadovus bei vartotojus) žinias ir nuomonę, atsakant į esminius klausimus: “kas vyksta”, “kas svarbiausia” ir “kas labai tikėtina”.

Vienas iš daugiausiai aptarinėjamų naujausio KPMG GAES ataskaitos atradimų – keičiasi ateities lūkesčiai energijos šaltinių srityje, t. y. daugiausia apklaustųjų tiki, kad įsivyraus vandeniliu varomos transporto priemonės, naudojančios degalų celes. Elektros energija varomos transporto priemonių įsigalėjimo prognozė tebevertinamas aukštai, tačiau pasislinko į antrąją vietą, į prognozių trejetuką pateko ir vidaus degimo variklius naudojančios bei hibridinės transporto priemonės.

Šių metų sausio 5-ą dieną paskelbtoje ataskaitoje gausybė įdomios informacijos, didele dalimi patvirtinančios senai žinomas ir plačiai aptarinėjamas tendencijas: vidaus degimo variklių naudojimas mažės, autonominių transporto priemonių daugės.

Vandenilio, kaip degalų automobiliams, panaudojimo plėtra įvardinama kaip galimai viena ryškiausių artimiausios ateities tendencijų. Ataskaitoje įvardinamas svarbus vandenilio panaudojimo galimybių aspektas – vandeniliu transporto priemonės galėtų pildytis jau esamose degalinėse, o elektromobilių krovimo infrastruktūra vystosi kiek lėčiau ir sudėtingiau nei buvo planuota ir tikėtasi.

kpmg_gaes_2Turėtume pastebėti, kad analizė dar kartą patvirtina ir Europos Komisijos deklaruojamą vieną iš pamatinių principų – nėra tik vienos technologijos, galinčios patenkinti visus poreikius, ateityje numatomas pasiskirstymas tarp keleto technologijų. GAES studijoje dalyvavę specialistai 2040-iesiems metams situaciją numato labai panašią visoms keturioms aukščiau minėtoms technologijoms. Elektros akumuliatorių varomos transporto priemonėms prioritetą atidavė 26 proc. respondentų, vandenilio celėmis – 25 proc., vidaus degimo variklius naudojančiam transportui – 25 proc. ir hibridinėms transporto priemonėms – 24 proc. respondentų.

„Pasirinkome vandenilio technologijų Lietuvoje vystymo kelią, nes jau prieš kelis metus tvirtai patikėjome, kad šis kuras turi didžiulį potencialą. Todėl naujausios tendencijos džiugina ir teikia puikių verslo perspektyvų tiek verslui, tiek vartotojams. Manome, kad turime didžiulį potencialą žengti “koja kojon” su pažangiausiomis Europos ir pasaulio valstybėmis: Lietuvoje jau šiandien vandenilis naudojamas kaip degalai transportui, tiesa, kol kas tik kaip priedas suslėgtų gamtinių dujų mišinyje – H2NG. UAB „SG dujos“ Pabradėje įkūrė sėkmingai veikiančią Vandenilio kuro tyrimų laboratoriją, įrengė ir sėkmingai eksploatuoja tris kompresorines stotis, kuriose gamtinės dujos praturtinamos vandeniliu ir jomis yra pildomi Ukmergės, Marijampolės ir Telšių miesto autobusų parkų autobusai. Didinant tokių mišinių naudojimą, didintume ir vandenilio pritaikymą transportui, o, esant poreikiui, infrastruktūrą galima išplėsti ir gryno vandenilio panaudojimui“, – sako Virginijus Korsakas, bendrovės „SG dujos“ direktorius.

Daugiau informacijos: KPMG GAES tyrimas