Klaipėdiečiams pristatyti naujieji suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomi autobusai

2013 gegužės 31


klaipeda01

Gegužės 29-ąją klaipėdiečiams pristatyti dvylika naujųjų suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų „Irisbus Citelis CNG“ jie pirmąsyk pristatyti miestiečiams. Planuojama, kad į miesto gatves jie turėtų išvažiuoti jau birželio 3 d.

Autobusai nudažyti žalia, pilka ir oranžine spalvomis. Tokias transporto priemones prieš keletą metų Klaipėdos vežėjai įsigijo iš Hanoverio. Transporto priemonės – dvejų durų, jais vienu metu gali važiuoti 86 keleiviai. Salone – 31 sėdima vieta. Visi „Irisbus Citelis CNG“ – standartinio dvylikos metrų ilgio, žemagrindžiai, pritaikyti žmonėms su negalia.

Transporto priemonėse sumontuoti IVECO „Cursor 8“ varikliai, atitinkantys Euro 5 ir EEV reikalavimus. Pavarų dėžė – „Voith“, automatinė, su retarderiu. Keleivių saugumą užtikrins pneumatinė stabdžių sistema, taip pat ABS, ASR bei EBS sistemos.
Ant autobusų stogo – iš specialių kompozitinių medžiagų pagaminti balionai, kuriuose telpa 1240 litrų dujų. Su tokiu degalų kiekiu autobusas be papildymo galės nuvažiuoti apie 400 kilometrų.
Į autobusų pristatymą susirinkę miestiečiai galėjo ne tik apžiūrėti naujuosius autobusus, bet ir pasivažinėti jais. Tiesa, šįkart maršrutas driekėsi tik iki Klaipėdos autobusų parkui priklausančios suslėgtų gamtinių dujų kompresorinės stoties, kurią yra įrengusi bendrovė „SG dujos“.

Čia į pristatymą susirinkusiems svečiams pademonstruota, kaip suslėgtomis gamtinėmis dujomis pripildomi autobusai bei lengvieji automobiliai, kaip atsiskaitoma už degalus. Pasak bendrovės „SG dujos“ generalinio direktoriaus Virginijaus Korsako, Klaipėda tapo pirmuoju miestu Lietuvoje, kur šiame amžiuje atgimė suslėgtų gamtinių dujų infrastruktūra.
„Klaipėdos autobusų parkas tapo pirmuoju šalyje, pasiryžusiu miesto autobusuose naudoti ekologiškus degalus. Pirmosios degalinės pajėgumai buvo vos 30 kub. m per valandą, dabartinės, naujesnės ir modernesnės – jau 1 200 kub. m per valandą“, – sakė V. Korsakas.

Vienu metu suspaustomis gamtinėmis dujomis gali būti pildomi keturi autobusai. Jų balionus pripildyti dujų trunka vos dešimt minučių, taigi visi dabar klaipėdiečių turimi autobusai gali prisipildyti dujų vos per valandą.

Iš viso šiuo metu uostamiesčio vežėjai turi dvidešimt vieną suspaustas gamtines dujas naudojantį autobusą. Esminis šių transporto priemonių privalumas – jų ekologiškumas.

„Irisbus Citelis CNG“ – pirmieji nauji miesto autobusai Klaipėdoje nuo 1989-ųjų. Iki tol parkas buvo atnaujinamas tik pavažinėtomis keleivinio transporto priemonėmis. Autobusus klaipėdiečiai įsigijo pagal priemonę „Kompleksinė viešojo transporto plėtra“. Dvylika „Irisbus Citelis CNG“ kainavo beveik 8,6 milijonus litų (be PVM), 15 proc. šios sumos bendrovė skolinosi iš bankų.

(Parengta pagal ebus.lt informaciją)