Į Klaipėdą atvyko 12 naujų gamtinėmis dujomis varomų ekologiškų autobusų „Irisbus Citelis CNG“

2013 gegužės 3


citelis-klaipedos-300x241

Į Klaipėdą jau atvyko dvylika naujų suspaustas gamtines dujas naudojančių „Irisbus Citelis CNG“ autobusų. Šie autobusai Klaipėdos gatvėmis pradės važinėti užbaigus visus būtinus sutvarkyti formalumus. Kurą kaip ir kitiems Klaipėdoje eksploatuojamiems SGD autobusams tieks bendrovės „SG dujos“ įrengta suslėgtų gamtinių dujų kompresorinė stotis.

Naujuosius Klaipėdos autobusų parkas įsigijo už ES lėšas pagal priemonę „Kompleksinė viešojo transporto plėtra“. Dalį lėšų teko pridėti Klaipėdos miesto savivaldybei.

„Labai džiaugiamės, kad pagaliau sulauksime naujų miesto autobusų. Pastarąjį kartą Klaipėdos autobusų parkas naujais autobusais atnaujintas daugiau kaip prieš du dešimtmečius – 1989-aisiais. Be to, tai bus pirmieji nauji suspaustas gamtines dujas naudojantys autobusai“, – sako Klaipėdos autobusų parko generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė.

Šiuo metu uostamiestyje važinėja devyni suspaustas gamtines dujas naudojantys autobusai, tačiau visiems jiems – jau daugiau nei dešimt metų. „Bus labai malonu pateikti miestiečiams visai naujas transporto priemones. Manau, tai – svarbus įvykis ne tik mums, vežėjams, bet ir visiems miestiečiams“, – sako J. Daugininkienė.

„Irisbus Citelis CNG“ surinkti Čekijoje, Vysoke Myto mieste. Juose sumontuoti IVECO „Cursor 8“ varikliai, atitinkantys Euro 5 ir EEV reikalavimus. Pavarų dėžė – „Voith“, automatinė, su retarderiu. Keleivių saugumą užtikrins pneumatinė stabdžių sistema, taip pat ABS, ASR bei EBS sistemos.

Transporto priemonės nudažytos trimis spalvomis – oranžine, pilka ir žalia. Ant jų stogo sumontuoti iš specialių kompozitinių medžiagų pagaminti balionai, kuriuose telpa 1240 litrų dujų. Su tokiu degalų kiekiu autobusas be papildymo galės nuvažiuoti apie 400 kilometrų.

„Tikimės, kad mūsų pateikti autobusai atitiks Klaipėdos vežėjų lūkesčius bei patiks miestiečiams”, – sako bendrovės „Transmitto“, „Irisbus“ atstovės Lietuvoje, automobilių pardavimo vadybininkas Linas Chadasevičius.

Išskirtinė autobusų ypatybė – dvejos durys. „Tokiu būdu transporto priemonė gali vežti daugiau keleivių, joje galima sumontuoti daugiau sėdynių. Tokios detalės pageidavo Klaipėdos autobusų parko vadovai“, – sako L. Chadasevičius.

Visi „Irisbus Citelis CNG“ autobusai – žemagrindžiai, pritaikyti žmonėms su negale. Jų ilgis – dvylika metrų. Visi autobusai bus nudažyti oranžine, pilka ir žalia spalvomis – tokio dizaino transporto priemones prieš keletą metų klaipėdiečiai įsigijo iš Hanoverio.

Klaipėdos autobusų parke suslėgtas gamtines dujas naudojantys autobusai – ne naujiena; pirmoji nedidelė SGD degalinė mieste bendrovės „SG dujos“ iniciatyva pastatyta dar 2007-aisiais, tada miesto gatvėse pasirodė ir pirmieji suslėgtas gamtines dujas naudojantys autobusai. Tačiau į Klaipėdą atvyksiantys „Irisbus Citelis CNG“ bus pirmieji nauji dujiniai autobusai mieste.

Autobusų pagal priemonę „Kompleksinė viešojo transporto plėtra“ jau sulaukė Kauno, Panevėžio, Šiaulių bei Vilniaus miestų vežėjai. Kaune važinėja dvidešimt keturi „Solaris Urbino CNG“, Panevėžyje – šeši „Solaris Urbino Hybrid“, Šiauluose – aštuoni „Irisbus Citelis CNG“, Vilniuje – aštuoniolika „MAN Lion‘s City CNG“. Dar devyniolika „Solaris Urbino CNG“ į Vilnių turėtų atvykti šių metų pabaigoje.

(parengta pagal www.ebus.lt informaciją)