„Castrosua Tempus Hybrid“ autobusai atvyko į Klaipėdą, Šiaulius ir Kauną

2014 birželio 20


castr-k

Ispaniški „Castrosua Tempus Hybrid“ autobusai, nupirkti už Lietuvos Ispanijai parduotus taršos leidimus, jau atvyko į Klaipėdą, Šiaulius ir Kauną. Autobusai naudoja suslėgtas gamtines dujas, taip pat – ir elektros energiją.

Vienas ispaniškas autobusas jau porą mėnesių veža keleivius Vilniuje. Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ vadovų, ši transporto priemonė itin taupi. „Castrosua Tempus Hybrid“ naudoja tik 22,96 kub. m dujų. Pridėjus ir elektros sąnaudas, vidutinė degalų kaina nuvažiuoti 100 kilometrų (be PVM) sudaro apie 57,1 lito“, – sako bendrovės technikos direktorius Juozas Grabys.

„Castrosua Tempus Hybrid“  – pagamintas Ispanijoje, tiek kėbulas, tiek variklis – ispaniški. Transporto priemonės ilgis – 11,3 metro. Pasak gamintojų, originalios technologijos dėka šie autobusai degalų sunaudoja 25 proc. mažiau nei tradiciniai dyzeliniai.  Vieną kartą įkrovus elektros baterijas, gali nuvažiuoti apie 100 kilometrų, suspaustų gamtinių dujų užtenka 300 kilometrų.

Autobusas turi vidaus degimo variklį, varomą gamtinėmis dujomis. Jis suka generatorių, kuris generuoja elektros energiją, kaupiamą akumuliatoriuose. Jos dėka varomi elektros varikliai, sukantys autobuso ratus.

Šie akumuliatoriai papildomai gali būti įkraunami iš bendro elektros tinklo autobusui stovint. Taigi „Castrosua Tempus“ galima įkrauti tiek tiesiogiai iš elektros tinklo, tiek ir per autobuso viduje sumontuotą įkrovimo (akumuliatorių) sistemą. Šių sistemų darbas gali būti derinamas tarpusavyje, tokiu būdu jos veikia kartu arba atskirai.

Hibridinio autobuso kaina – apie pusantro milijono litų.

Iš viso bendrovei „Kauno autobusai“ skirta 14, Klaipėdos autobusų parkui – 11, Šiaulių „Busturui“ – 8 SGD autobusai.

(parengta pagal ebus.lt informaciją)